Spektív: blog

Még régebbiek

Spektív hírei

Szervusztok!

Kosztolányi Lacival megbeszéltük, hogy délután kimegyünk a kubikokba. Szerettünk volna megfigyelni érdekesebb récefajokat.

Laci furgonjával mentünk ki. Vittünk spektívet, távcsövet, fényképezőgépet is.

Láttunk több dankasirályt, barátrécét, tőkés récét, néhány bütykös hattyút a tavakon. Elmentünk a hátsó tavakhoz is. Üresek voltak. A bokros-fás részen megfigyeltünk néhány zöldikét, szajkót, fekete rigót.

Ránéztünk az egyesületi madáretetőre.

Szervusztok!

Kimentem Mártélyra, feltölteni a madáretetőket. Az eső nem kedvezett a kiruccanásomnak.

Az etetőanyag, meglepetésemre, nem nagyon fogyott. A madarak kiették a napraforgót a magkeverékből. A többi ott maradt. A madarak a margarint is megcsipkedték és a diót is megették.

Cinegék, csuszkák és egy nagy fakopáncs is látogatta az etetőt. A karvaly is megjelent, nagy riadalmat keltve a kis madarakban. Lehet, hogy ő miatta fogy ilyen szerényen a madárkaja?

Kimentem a holtághoz is, a madáritató feltöltését követően.

Szervusztok!

Kosztolányi Laci mesélte, hogy Bálint Gabi sok érdekes récét látott a kubikban. Elhatároztam, hogy én is ránézek a területre.
Sajnos elég későn tudtam indulni, így nem sok időm maradt arra, hogy alaposabban körbenézzek. A befelé vezető földút jó állapotban volt. A legelső tavon, befelé menet, szárcsákat és dankasirályokat vettem észre, tőkés rucák és 3 bütykös hattyú társaságában.

Mivel nagyon gyorsan sötétedett, úgy döntöttem, hogy a második tón levő, víz fölé benyúló magaslesre megyek és onnan fotózok, addig, míg a fény engedi.

A vízen kontyos récéket, kercerécéket láttam.

Szervusztok!

Már régen nem voltam a Kása erdőben, így kapva-kaptam azon, hogy Lacival kimehettem körülnézni.
Nem sok látni való volt, de hallottunk fekete harkályokat, fakopáncsokat, cinegéket, szajkókat is. A futópályákat is megnéztük, amiket a tájfutók kijelöltek maguknak az erdőben.

A csatorna parton sétálva vette észre Laci ezt az őzet. Nem nagyon zavartatta magát őkelme. A nagyon rossz fényviszonyok miatt azonban csak ennyire sikerült a kép.

Üdv: Endre

Szervusztok!

A mártélyi madáretetők feltöltése után, elindultam, hogy a saját magam által készített műcsalikat teszteljem, egy pergető horgászat keretében.

Több meglepetés is ért.

Horgásznaplóm bejegyzése:
'Kezdetben a piros támolygót használtam. Utána a gumihalat pergővel. Később a piros hallegyet pergővel. A pergetés során a víz belefagyott a vezető gyűrűkbe. A vízbe mártva oldottam ki őket. Kapásom nem volt. Sokan voltak. Egyszer a pergetőm felszedte az egyik horgász zsinórját.

Szervusztok!

Az idei madáretetési szezon megkezdődött, a hideg sarkvidéki levegő betörésével. Az éjszakai fagyok és a 0 Celsius fok közeli csúcs hőmérsékletek indokolttá teszik az etetés megkezdését.

A napraforgó magokat a Damjanich utcai tápboltban vettem meg. Közel 50 kg-ot sikerült beszereznem. A faggyúzás helyett cinkegolyókat vettem a Tescoban és a gazdaboltban. A faggyút egyre nehezebben tudtam beszerezni és a felolvasztással és porciózással kapcsolatos büdös is kedvem szegte.

Az etetéseket 3 helyszínen kezdtem el.

Szervusztok!

A hideg időben jobban szeretem a műcsalis horgászatot, mert nem fagy oda az ember hátulja a parthoz.

A műcsalis mártogatás nálam egy kicsit új műfaj. A pergetést régebben sokat próbáltam, igen szerény eredménnyel. Az az igényem, hogy a szórakozásom ne okozza más élőlények pusztulását, elvezetett a műcsalis mártogatáshoz. Ez a zsinórra és a botra is kedvezőbben ható módszer, szerintem ugyanolyan eredményes lehet, mint a pergetés. A felszerelést pedig negyed annyira sem veszi igénybe, mint a pergetés.

Szervusztok!

A ragadozó halak nagyon békén hagytak az idén is, az egy szép süllő kivételével.

A műcsalikat elkészítettem és egy lavór vízben, otthon kipróbáltam. Itt volt az ideje, hogy éles bevetésen teszteljem őket.

Horgásznaplóm bejegyzése:
'Az új, sörös-üdítős dobozból készített villantókat próbáltam ki. Szépen mozogtak. A bokorugró horgok jól működtek. A halak mozogtak. Rablás is volt. Sajnos kapás nem. Az élő csali halasok is eredménytelenek voltak.

Szervusztok!

Lacival és a feleségével, Gabival kiautóztunk Kardoskútra. Kíváncsiak voltunk, hogy mennyi darut látunk majd.

Az idő meleg volt és napsütéses. Kifelé dolmányos és vetési varjú csapatokat láttunk.

A megyehatárnál levő magas lesen sokan voltak. Egyik nézelődőnél még csillagászati távcsövet is láttam.

A tónál szinte semmi nem volt. A távoli fasor előtt néhány darucsapat szedegetett valamit. A 'tó' teljesen száraz volt, szinte porzott.Láttunk néhány vörös vércsét, egerészölyvet is.

Szervusztok!

Kimentünk Anitával Lédát megröptetni.
Láttunk szajkót, dolmányos varjút, egerészölyvet, rétisast. Távcső elé került még néhány őz is.

Az idő nagyon szép volt. Több esetben Léda csak nehezen jött vissza.Nagyon kellemes, hangulatos délután volt.

Üdv: Endre

Régebbi bejegyzések

Nyári Endre 1 hete új blogbejegyzést írt: Madáretetés Mártélyon (2018. 12. 08)