Szeretettel köszöntelek a Spektív közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Spektív vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Spektív közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Spektív vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Spektív közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Spektív vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Spektív közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Spektív vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Szervusztok!
Már régóta szerettem volna csónakból horgászni Körvélyesen, de az,
hogy itt is csónakot tartsak fent, nem volt járható út a számomra.
A megoldást egy gumi csónak jelentette, a Bark B-300NPD. Ez nem a
reklám helye! A kisebb és könnyebb változatok sajnos nem feleltek meg a
biztonsági elvárásaimnak, mivel az élő Tiszán is szeretném kipróbálni
majd a csónakból való horgászatot.
A gumi csónak kb. 32 kg összesen. Ehhez jött hozzá az ún.
'könyvpadló' (15 kg), ami jelentősen hozzájárul a csónak stabilitásához.
Ezt használva, már nyugodtan fel lehet állni a csónakban. Jelentős
súlyt jelentett még a járulékos eszközök ( jogszabályban kötelezően
felsoroltak ) is. Ezek pl. a horgonyok, kikötő és rögzítő kötelek,
karabinerek is.
A csónakot ki is kell juttatni a 'tetthelyre'. Gépkocsi nem jöhet
nálam szóba, mert az évenkénti 1-2 horgászathoz nem kívánom kiváltani a
töltéshasználati engedélyt, valamint a családi kocsit leamortizálni a
töltésen és az ártéri földutakon.
Felmerült egy bicikli utánfutó gondolata. Sok féle van. Engem a
60-70 kg-os teherbírású, összecsukható változatok érdekeltek. Sajnos
rakterüket tekintve kicsiknek bizonyultak az összecsomagolt gumi
csónakomhoz. A kisebb BARK változatokhoz, viszont vannak nagyon jó
bicikli utánfutók! Maradt azonban nekem a saját barkácsolás. A kész
utánfutó ('gucsó kocsi')jónak ígérkezett. Kisebb távokon szépen
teljesített. A kocsi első kerekei azonban szitáltak, bár ennek mértéke
rövid távokon nem volt jelentős akadály.
A puding próbája az evés. Az alaposan megtervezett túrához előző nap
összekészültem. Rengeteg volt a cucc. Mivel csak egész napra volt
érdemes kimenni, így a csomagot nem lehetett túlságosan lecsökkenteni.
A cucc:
- Gumi csónak táskával, evezőkkel, ülésekkel, pumpával, javítóval,
könyvpadlóval, kötelekkel, karabinerekkel, meregetővel, fóliával,
horgonyokkal.
- Bicikli a világítással, szerszámokkal, zárakkal, gumijavítóval, vonó rúddal, pumpával, esőkabáttal, láthatósági mellénnyel.
- Bicikli utánfutó lánccal, lakattal, rúddal, világítással, rögzítő
kötéllel, gumi rögzítőkkel, óriás szemetes zsákkal(az elrejtésre).
- Horgászcucc az oldaltáskával, botokkal, orsóval, engedélyekkel,
szerszámokkal (mérleg, vízhőmérő,fogó, horogszabadító,szájfeszítő,centi,
halkereső, fényképező, szemetes zsák, kesztyű), merítővel, haltartóval,
úszós és fenekező szerelékekkel, mű- és normál csalikkal,
horgászköténnyel, ronggyal, SZÚNYOGRIASZTÓVAL.
- Egyéb cuccok, mint a kaja, az egy termosz víz, kulcsok, horgász ruha, gumicsizma, széles karimás kalap.
Az egész pakkot kb. 60 kg-ra becsültem meg. A szúnyogriasztót azért
írtam nagy betűkkel, mert enélkül megmaradni nem lehetett volna a víz
közelében.
Hajnali 5 órakor indultam el. Az út kb. 11 km hosszú volt. 7 órára
értem ki a vízpartra. Az átlag sebességem 5,5 km volt, ami egy sétáló
emberének megfelelő. Ebben benne van az is, hogy többször megálltam és
ellenőriztem a kocsit és a rakományt, hiszen első ilyen utam volt,
valamint a kaptatóknál tolni kellett a 'járműszerelvényt'. Ezen a
hosszabb úton mutatkozott meg, hogy az első kerekek szitálása, valamint a
kicsi (26 cm átmérőjű) kerekek, a 60 kg-os súllyal, jelentősen
lassították a haladást. A váltós biciklimmel a legkisebb áttétellel
mentem, még is elfáradtam.
A kifele menő út, azonban nem fárasztott ki túlzottan. A gumicsónak
összeszerelése, vízre rakása, a cuccok behordása, a kerékpár és az
utánfutó lezárása egy teljes órát vett igénybe. Megmondom őszintén ennél
kevesebbre gondoltam, de ez volt a való helyzet.
Bizony a szúnyogokkal is meg kellett küzdeni. A halőr is felbukkant
és beszélgettünk egy darabig. Ez is lassította a vízre szállást.
Egy horgászcsalád is felbukkant. A tatuka a gépkocsival egészen a
víz széléhez ment, ahol már várta egy hölgy egy csónakkal, valamint a
másik hapsi egy másik csónakból intézkedett. Egymást kerülgettük, mivel
én meg a cuccokat szállítottam le a gumicsónakhoz. A kis hölgy
visszaállt a kocsival a partra és utána ő is csónakba szállt.
Nekem és nekik sem tetszett, hogy az egyetlen csónak lerakó helyen,
ahol különben ki van táblázva, hogy tilos a csónakot tárolni, két
csónak is ki volt kötve. Egy hosszú faággal tudtam félretolni őket, hogy
az utánfutómról a felfújt csónakot a vízre tudjam tenni.
Végre vízen voltam. A hátrafelé haladós, két evezős csónakázás nem
az én stílusom. Hirtelen úgy éreztem magam, mintha éveket szaladtam
volna vissza az időbe, amikor a csónak hol erre, hol arra riszálta a
végét. Lassan rájöttem a dologra, de nagyon béna volt az evezésem. Egy
evezővel álmomban is gyorsabban haladtam, mint ezzel a kettővel.
Nézzük azonban a horgászatot! Horgásznaplóm bejegyzése:
'Gumi csónakból horgásztam. A horgonyok miatt nagyobb volt a csónak
játéka. Meglepően sok a keszeg. A 2.-es helyen jött a ponty. Nagyon
élvezetes volt. A halkereső is jól működött. Sokkal csendesebb a táj,
mint Mártélyon. Három horgászcsónak volt. Egy harákolós fickó fogott 3
pontyot! A 'gucsó' kocsi hazafelé tönkre ment.'
Legelőször az 1-es helyre mentem, ami kb. 100 méterre volt a
harákolós fickótól. Azért ide mentem, mert ebben az oldalban volt
árnyék. A felhők időközben azonban kezdtek sűrűsödni és a szél is
feltámadt. A halkereső 2 m mély vizet és sok halat jelzett. A
horgonyokat szétnyitottam, kötelet fűztem beléjük előre és hátra is,
majd a csónak oldalán függő karabinerekbe csatoltam a köteleket.
Leengedtem az egyik horgonyt, majd néhány evező csapással odébb mentem
és leengedtem a másikat is. Megfeszítettem a köteleket. Hát, mit
mondjak? Nem úgy tartották a csónakot, mint a leszúró karók Mártélyon!
Volt játéka a csónaknak tisztességesen.
A legkönnyebb botomat és orsómat hoztam el erre a napra. Az úszós
módszert választottam, mivel a csónak játéka nem tette lehetővé, hogy a
fenekezés eredményes legyen. A szokásos, súly nélküli közel horgászatot
műveltem. A súly a horog fölé gyúrt etetőanyag volt. A félig fekvő úszó
felállása jelezte a kapást.
Döbbenetes mennyiségű pirosszárnyú és búzakeszeg kapásom volt. Sok
kapást elrontottam. Volt, hogy már vízközt elmarták a csalit a halak.
A csendet folyamatosan zavarta, hogy a mellettem levő hapek
állandóan torkot köszörült, harákolt, köpdösött, horkantott. Azon
gondolkodtam, hogy megkérdezem tőle, hogy ne hívjak-e mentőt, mert úgy
nézett ki, hogy nem éri meg a következő fél órát sem. A zaj csak akkor
szűnt meg időlegesen, amikor pontyot fárasztott. Hármat szedett össze.
Végre el ment a francba. Kiderült, hogy a horgászcsalád ismerőse, mert
odaevezett hozzájuk és beszéltek egymással.
A sok apró hal után én is felcihelődtem és átmentem egy szép kis
bokorhoz (2-es hely). Itt a halkeresőm 1,5 m-es vizet mutatott, sok
hallal. Valóban itt már termetesebb keszegek jöttek és végül a
pontyocska. Szépen hajladozott a kis Sheakspeare botom, de állta a
harcot. Amikor a pontyot kimerítettem, akkor jöttem rá, hogy a centi
otthon marat. A merítőszákom nyelére gyárilag feltüntetett jelöléssel
lehetett megállapítani, hogy 30 cm felett lehet a kis jószág. Azonnal
visszaengedtem. Csalinak kenyérgyurmát, csemege kukoricát, BKR lisztet
használtam.
Közben ismét kisütött a nap, így a part melletti árnyékos részre
húzódtam (3-as hely). Egy vízre hajló facsoport alá álltam be. Itt a víz
0,9-1 m mély volt. A víz hőmérséklete 26 Celsius fok volt.Itt
folytatódott a keszeg roham. Nagyon sokszor előfordult, hogy az úszó
rezgett, de nem állt fel. Abba maradt a kapás és a csali sehol. Hiába
vágtam be a rezgetésre nem akadt semmi. Lassan belejöttem a dologba, de
ekkor olyan apró keszegek jöttek, hogy nem tudtam eltalálni, miként
akadt rá a 6-os horogra. Mindössze 2 törpeharcsa jött a keszeg áradatba.
Időközben, úgy dél körül megettem a kolbászt és a kenyeret, meg a két
almát és folytattam a halak aprítását. Délután 15 óra előtt hagytam
abba. Összesen 62 db halat fogtam, kb. 3,5 kg súlyban. Ebbe nem
számoltam bele a haltartó mellé, ügyetlenségből dobott halakat! Tudom ez
igen soványka eredmény 6-7 órás horgászat alatt, de nekem élmény dús
volt.
A nagy készülődésben elmaradt a két műanyag doboz elrakása otthon,
így a meregetőbe tettem vizet, hogy a kezemet a csalizások, halfogások
után megtudjam mosni. A csónakból való kihajolással történő kézmosás nem
volt kényelmes, mert a csónak 40 cm átmérőjű léghurkája elég akadályozó
volt. Sajnos horgászat végén kiborult a víz, amikor egy telefon hívást
kellett felvegyek.
A halakat a mérlegelés után mind visszaengedtem, amikor eszembe jutott, hogy nem csináltam fényképet róluk.
Az összepakolás a vízen, a kievezés, a csónak kivétel, a parton való
összepakolás és menetkészre tétel egy teljes óra volt megint. Az egész
napos kint lét nagyon elfárasztott. Egy pápai úr is érkezett biciklivel
és elbeszélgettünk. Kezdetben nem nagyon örültem, hogy megint lassít
valami a pakolásban, de később kiderült, hogy milyen nagy szerencsém
volt ezzel az emberrel!
A töltés oldalon segített feltolni a megpakolt bicikli utánfutót.
Nélküle csak részletekben tudtam volna felvinni a cuccokat és a gát
tetején felmálházni a kocsit!
A köszönet és búcsúzkodás után elindultam hazafelé. Brutális volt. A
nap kisütött. Nagyon melegem volt. A vizem elfogyott. A kikátyúsodott,
homokos, füves töltés tetőn, egy jó hosszú szakaszon, a kocsi kis
kerekeit lefogta a fű. Tolnom kellett a bicajt.
A gát végén, a Bodzási út aszfaltjára kanyarodva. már sokkal
könnyebb volt. A gátról hatalmas sebességgel zúgtam le. A mögöttem levő
60-70 kg tolta a bicajt tisztességesen.
Utána azonban nagy fáradtság vett rajtam erőt. Iszonyúan szomjas
voltam. A vadszilva bokorról szüreteltem egy keveset és az érett
gyümölcsökkel oltottam szomjam. Nagyon lassan haladtam. Szakadt rólam a
víz a melegben. Pedig éppen azért választottam ezt a napot ki a túrára,
mert a csúcs hőmérsékletet 30 Celsius alattinak jelezték előre.
A Zrínyi utca végén levő kútnál megálltam és alaposan teleittam
magam. Innen kezdve kissé erőre kaptam. A könnyebbség csak a kőfalak
alatti játszótérig tartott, amikor a lejtőnél leszállva a bicajt és az
utánfutót le akartam tolni az úton. Az utánfutó előre akart szaladni és a
járműszerelvény bebicsaklott.Úrrá lettem a nehézségen. Így nem kellett
igénybe vennem két, nordwalking edzésen levő, idősebb hölgy felajánlott
segítségét.
Tovább tekerve elértem a legszarabb útszakaszt, az idősek otthonától
az Ipolyi utcáig. Folyamatosan kerülgettem a kátyúkat, de az apró
kerekek mindet megtalálták. Az Ipolyi utca elérése előtt az utánfutó
első tengelyét tartó vaslemez elhajlott és a vonórúd befogó része elérte
a betont és felfeküdt rá. A bicajt lezártam, a kocsit elejét megemeltem
és haza vonszoltam, majd visszamentem a bicajért. Este 19 órára már
otthon is voltam.
Amikor édesapám megkérdezte, hogy mikor megyek ki legközelebb, azt válaszoltam teljesen kimerülve, hogy 'soha többé'.
A következő napon a gumicsónakot újra felfújtam, lemostam,
letakarítottam, a cuccokat a helyükre pakoltam, a kocsit megjavítottam.
Átgondoltam a dolgokat. Meg kell erősíteni az első tengely
befogatást a kocsinál, ki kell cserélni a kerekeket nagyobbra, meg kell
szüntetni a kerekek szitálását, meg kell emelni az alváz magasságát.
Utána talán újabb próbát teszek, de rengeteg vizet viszek akkor is.
Üdv: Endre
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!