Spektív Blog: 2017. november

Még régebbiek

Spektív hírei - 2017. november

Szervusztok!

A mai napon a városközpontban és a kőfal alatti játszótérnél levő odúk takarítását végeztük el.

Először a városháza mögötti téren, a volt Iván szobor régi talapzatánál levőket ellenőriztük. Minden odúban volt fészekanyag és az odúk is rendben voltak. Ezt követően benéztünk a Vásárhelyi Galéria udvarára is, mert Laci lánya, Dóra, jelezte, hogy már itt vannak az erdei fülesbaglyok.

A következő célpontunk a kőfal alatti játszótér környéke volt.

Szervusztok!

Ezen a napon gyönyörű, napos idő volt. A Téglagyári kubikokhoz indultam, hogy megnézzem, nincs-e valami ritkább vonuló madár a tavakon.

A tavakhoz vezető úton, a házaknál, több mezei és házi verebet, cinegéket és gerléket láttam.

A kubikoknál levő mezőkön egy egerészölyv üldögélt a földön és nagy őzrudlikat láttam a távolban. A magasles lábánál levő tón bütykös hattyúkat láttam. Lefotóztam őket. Közben egy hölgy is a Bodzavirág ösvényre tévedt és előttem haladt.

Szervusztok!

Ezen a napon szép időt jósoltak, enyhe déli széllel. Az idő ugyan napos volt, de délelőtt kemény Észak-Nyugati szél fújdogált.

Horgásznaplóm bejegyzése:

"A befolyótól felfelé, egy csoport horgász, több, szép pontyot fogott. A kukorica megpenészedett. Kapásom sem volt. Megpróbáltam gumihalazni. A piros gumihal beszakadt, a móló melletti csökkben."

A szép időben elég sokan voltak. Sok volt a madár is. Hattyúk, kormoránok, tőkés rucák.

Kellemes horgásznap lett volna, ha legalább kapások jelentkeztek volna.

Szervusztok!

Igen borult, csepegős időben mentem ki a homokbányákhoz. A bicikli csomagtartójában mindig ott van az esőkabát. Aznap szükségem is volt rá.

A tavakig nem nagyon láttam madármozgást. Már a tavak közelébe értem, amikor jelentős varjú csapatok repültek át felettem, jobbról balra haladva. Sok csókahangot is hallottam a csapatokból. Az elkerülő körhídjának az építése miatt, inkább a kishomoki részre fordultam be és a két tó közötti földúton mentem ki a Suncity aszfalt útjáig.

Szervusztok!

Kosztolányi Lacival megkezdtük az egyesületi odúk takarítását. Vasárnap délután mentünk ki, kocsival és létrával felszerelkezve.

Először a Laciék házánál levő odúkat vettük sorba. Itt 2 odúban találtunk fészekanyagot, a többi üres volt.

Ezt követően, a Kertvárosi Óvóda előtti parkban levő 3 odút néztük fel. Ezek mindegyikébe verébfészek volt. Csurig fel voltak töltve szalmával.

A sorban a művésztelepi odúk következtek. Itt, kellemes meglepetésre, mindegyikben fészekanyag volt.

Szervusztok!

A gyönyörű időben kimentem egy kicsit horgászni.
Horgásznaplóm bejegyzése:

'Egy csónak elszabadult és a helyemre állt. Kihúztam. Pontyozóra kapásom sem volt. Egy faszi kikötött és két ponttyal kiszállt. Már menni akartam, de előtte dobtam hármat. Ránehezedés volt, majd bólogatás. Szép csukesz volt. Szabadon mehetett.'

A parton sok sétálgató volt. Horgászok is szép számmal akadtak. A csuka a neon zöld, flitteres gumikukacra kapott. Érdekes volt, hogy először azt hittem, hogy hínárba akadtam.

Üdv: Endre

Szervusztok!

Anita megengedte, hogy kimenjek vele Lédát megröptetni. Meglepetésemre Edina is ott volt.
Némi probléma adódott a kis kocsiba beszállással. Végül is Edina begyömöszölte magát a Léda-láda mellé és cseppet sem komfortosan utazott ki velünk.
A területen (Sirkó tanya melletti rész) már fogadó bizottság várt minket kutyus és cicus formában.

Felcihelődtünk és elindultunk a már régebben is megszokott útvonalon. A lányokat egy szalmabála rakásnál, kérésükre lefotóztam.

Tovább haladva egy, az erdőből felröppenő egerészölyvet láttunk.

Szervusztok!

Ismét a kubikok volt a célpontom, de előtte rá akartam nézni a víztoronyra is. Hátha bent találom a vándorsólymot.

A bejárt útvonal:
Hóvirág utca - víztorony - Téglagyári kubikok - Hóvirág utca.
Vittem magammal távcsövet, spektívet, fényképezőgépet. A víztoronynál semmit nem láttam. A vándorsólyommal nincs szerencsém.

A kubikokban megfigyeltem dankasirályt, kis vöcsköt, nagy kócsagot, bütykös hattyút, szárcsát.
A területen egy csapat idióta, egy kis kvadmotorral cseszte a felmenője retkes valagzatát.

Szervusztok!

Tervezgettem már, hogy kinézek a kubikokba. Most van a vonulás java. Hátha valami érdekesebbet is láthatok a szokásosnál.

A bejárt útvonal:
Hóvirág utca - Téglagyári kubikok - Hóvirág utca.
Vittem magammal távcsövet, spektívet, hangvevőt, fényképezőgépet.

Láttam házi galambot, sok dankasirályt, egy kis vöcsköt, több tőkés récét, 7 db szárcsát, 4 db bütykös hattyút, több őszapót, dankasirályt, néhány meggyvágót, kék cinegét, széncinegét, 2 db nagy kócsagot.

Megfigyeltem, hogy sok sirályszárny volt a földön.

Szervusztok!

Lacival megbeszéltük, hogy ki kellene menni Kardoskútra, egy kis darulesre. Gabi, Laci felesége is kijött velünk.

A bejárt útvonal:
Hódmezővásárhely - Kardoskút - Hódmezővásárhely.

Délelőtt remek, napos idő volt. Kifelé menetben azonban egyre párásabb, borultabb lett az idő. Még út közben leszállt a köd.
Kiérve megdöbbenéssel tapasztaltuk, hogy hatalmas tömeg volt a területen. Kiderült, hogy a Körös-Maros Nemzeti Park Igazgatósága daruleső programot hirdetett meg.

Láttunk sok darut, egy kékes rétihéját, néhány egerészölyvet, vörös vércsét.

Szervusztok!

Időszerűvé vált az őszi odútakarítás. Nosza, megmarkoltam a vasrudat és irány az odútelep!

A bejárt útvonal:
Hóvirág utca - Mandula utca - Kopáncsi erdő, majd ugyanez vissza.

Először a Mandula utcában felvettem a rudazatot. Vittem magammal még távcsövet, fényképezőgépet, egyéb dolgot (tájoló, odútelep térképe, telefon).

Mindig kiizzadok, mire kiérek az odútelephez, mert félek, hogy a rudazatot hátulról megtolja valami idióta autós.

Szervusztok!

Egy kisebb bicajos kört terveztem ezen a napon.

A bejárt útvonal:
Hóvirág utca - Bodzási út - Kopáncsi erdő - Sun City homokbányái - Kishomok - Hóvirág utca.
Vittem magammal távcsövet, fényképezőgépet, kis spektívet.
A házunknál rengeteg veréb és gerle volt. Láttam néhány egerészölyvet a 15. M.M.M. pontnál, több tengelicet. Sok volt a területen a kóbor kutya is.
A Tisza gátján rengeteg kutyabuzit és egyéb léhűtőt láttam, de madarat egyet sem.

Szervusztok!

Kosztolányi Laciékkal egy kisebb bicajtúrát szerveztünk. Laci és lányai, Anna barátja és én alkottuk a csapatot.

A bejárt útvonal:
Mandula utca - Bodzási út - Tisza gát - Körtvélyes - Élő Tisza - Körtvélyes és vissza a Mandula utca.
Vittem magammal távcsövet, fényképezőgépet is. Láttunk Körtvélyesen kárókatonát, sárgalábú sirályt, tőkés récét.

Visszafelé tekerve, a körtvélyesi ártérben, összefutottunk Lencse Feriékkel is. Szürke marhák is legeltek az ártérben.