Spektív Blog: 2019. október

Még régebbiek

Spektív hírei - 2019. október

Szervusztok!

Az odútelep télire történő behozatala mellett döntöttem. Ezzel, úgy remélem, hogy jelentősen megnő az odúk élettartama.
A bicikli utánfutó előkészítését követően ( rátettem a rakfelületre 2 almás ládát), kitekertem az odútelephez. A kihúzható vasrudazattal leakasztottam az odúkat, kitakarítottam őket és beletettem az almás ládákba.

Az 1-es odúba darázsfészek volt, a 10-esbe fészek. Az egész 'hadművelet' 2 órát vett igénybe.

Üdv: Endre

Szervusztok!

Ismét megpróbálkoztam a halfogással. Nagy reményekkel indultam el, mert úgy gondoltam,hogy bevettem a titkos fegyverem: a gumicsónakot. Így nem kell a parton hely után koslatnom. Sajnos elfelejtettem, hogy ezen szerda 'ünnep- és munkaszüneti nap. Elámultam, hogy mennyien voltak kint.

A háznál feltöltöttem a madáritatót, bepakoltam a csónakgörgőket a kocsiba, majd előkészítettem az új kerekes gumicsónak kihúzó cuccot. A felpumpált gumicsónakot rátettem a kerekes keretre, betettem a csónakrögzítő súlyokat a csónakba, felcuccoltam és elindultam a vízpart felé, magammal húzva a kis gumicsónakot.

Szervusztok!

A gyönyörű idő kicsábított egy kis madarászásra. Úgy gondoltam, hogy az őszi időben a vonuló madarak megpihenhetnek a tavaknál, így eltekertem a Sun-City tavakhoz.
Kifelé menet a Kása erdőnél megnéztem az odútelepemet. Minden rendben volt. Holnap beakarom szedni őket, hogy a téli időben ne menjenek tönkre.
A kiskertes övezetben mezei verebek zsinatoltak, néhány tengelicet és varjat hallottam.

A tavaknál mindössze néhány tőkés récét, jelentős mennyiségű sirályt (danka és sárgalábú), szürke gémet, dolmányos varjút, barátrécét láttam.

Utána eltekertem a kopáncsi erdő maradványa felé, de itt egy egerészölyvön kívül mást nem láttam.

Már a Kása erdő melletti csatornánál jártam, amikor ismerős madárhang ütötte meg a fülemet.

Szervusztok!

Kosztolányi Laci kivitt Kardoskútra madarászni. A csapatban ott volt Laci felesége, Gabi és Lelkes Pista bácsi is.
Laci kocsijával mentünk. Délután 3 órakor vettek fel, majd Pista bátyám következett. Az idő napos és száraz volt. Sajnos az egész táj ki volt égve, a tavon sem volt víz. Mónus Anita is kint volt a saját kocsijával és Lédával.
Láttunk vörös vércsét, kékes rétihéját, nagy pólingot, egerészölyvet, 11 darut. Megnéztünk egy üres sasfészket is.

Szervusztok!

Kivettem a csónakot Kosztolányi Laci segítségével a héten. Így már csak a partról tudtam horgászni.

A horgásznaplóm bejegyzése:
'A helyen sok volt a falevél. Szélben ez zavaró volt. Az elején súly nélkül horgásztam, utána szögsúllyal. A legelején fogtam a halakat. Később ritkán volt kapás. Mellettem egy faszi kis pontyot fogott. Indulás előtt pergettem. Volt egy rávágásom a régi konzerv kanálra.'

Érdekesség volt, hogy az első halam egy kis géb volt.

Szervusztok!

A héten pontyfogási tilalom volt érvényben a haltelepítések miatt. Úgy gondoltam, hogy a ragadozó halakra megyek rá, főleg a csukára. Az összes műcsalit előkészítettem és szinte minden fajtával kísérletet tettem. Egyetlen rákövetésen kívül azonban semmi nem volt, pedig a legakadósabb részeken horgásztam.

Sajnos egy műcsali szabadító akciót követően, a legjobbnak ígérkező SPINMAD vertikális műcsalim lemaradt, mivel a gumikukacos műcsali szabadítása után, az egyik forgókapocs kinyílt és én nem vettem észre.

Szervusztok!

Kosztolányi Laci szólt, hogy vasárnap madárgyűrűzés lesz a kubikokban. Ő kérte, hogy legyek ott, mert kevesen voltak a pakoláshoz.
Én biciklivel mentem ki, mert kellett a testmozgás. Összefutottam Ádám feleségével, Judittal, a nagy tó mellett. Kiértem a leshez, ahol több érdeklődő is volt. Verseczki Nikoletta volt a gyűrűző.

A gyűrűzés leírását a V.T.E. oldalán találod:

Viszonylag jó hangulatú összejövetel volt. Mónus Anita is kihozta Lédát!

Az összepakolásnál segítettem a legtöbbet Laciéknak, mert a madárszedés már nem ment úgy, mint régen.

A régiek közül csak Judit, Ádám, Anita, Laci és én voltunk kint.

Szervusztok!

A gyönyörű, őszi időben, nagy reményekkel megy le az ember fia a vízpartra, hogy szép halakat fogjon. Hát, ez nem jött teljesen össze, de több nap, mint kolbász, tartja a szólás-mondás.

Horgász naplóm bejegyzése:
'Szép idő. Mártogattam és pergettem a saját körforgóval+saját támolygóval. Semmi. A legnehezebb körforgó+csavar súly+legkisebb saját támolygóval messze lehetett dobni és remekül mozgott. A helyen ujjbegyes fenekezővel horgásztam.