Spektív Blog: 2020. augusztus

Még régebbiek

Spektív hírei - 2020. augusztus

Szervusztok!

A heti rendes horgászatra kimentem. Nem sokára kezdődik a nagy szeptemberi halkergetés, ha az egészségem engedi.

Horgásznaplóm bejegyzése:

'Az új, piros-fehér műlegyem is fán végezte, az erős szél és a 6 méteres bot miatt. A helyen ujjbeggyel fenekeztem. Volt beakadás is, de kijött a szabadítóval. Elég szarul voltam. Szédültem. Az utolsó törpe mélyre nyelt. A horgot levágtam.'

A nyugati szél viharos volt! A mágnessel a vízbe esett műcsalit nem tudtam megtalálni.

Szervusztok!

A dögletes melegek és a rossz egészségi állapotom miatt, egyre inkább a csillagászat felé fordulok. A madarászatot azonban nem adom fel, ha az időjárás hidegebbé válik!
A fő megfigyelési célpontom a Hold, a Jupiter és holdjai, valamint a Szaturnusz. Elég jól megfigyelhetők az ablakomból, ha a hőkiegyenlítődés végbe megy és a levegő örvénylés megszűnik.

A szúnyogháló prizmaként működve, a fényt felbontja. Ezért látható a szivárványos sugár az objektumok körül.

Szervusztok!

A heti rendes horgászatra kimentem, a négy napos, augusztus 20.-i őrjöngés előtt.

Horgásznaplóm bejegyzése:

'A felszakadt hínár nagy vízfelszínt borít. A kikötőtől a helyig pergettem az új műléggyel és a merev szárnyú körforgóval. Nagyon szépen műkődött, de sajnos a végén egy fára dobtam. Beszakadt. A helyen ujjbeggyel fenekeztem. Rengetegszer kellett horgot szabadítani. Sok a szúnyog megint!'

Meg kell néznem kamerával a helyemet, mert az a gyanúm, hogy valaki alaposan összekavarta.

Horgásznaplóm bejegyzése:
'A hínár az üdülőnél meg van vastagodva. Helyenként fel van szakadva. Lekarózott csónakból mártogattam a hínár szélében, az árnyékos részen, a facsicsa előtt. Semmi. Mind az 5 fajta műcsalit kipróbáltam. A helyen rosszul álltam be, mert pont az akadóba etettem be. Sokszor kellett használni a horogszabadítót. Egy ponty megtépett. Két horog beszakadt.'

Üdv:
Endre

Horgásznaplóm bejegyzése:

'Hatalmas eső volt tegnap. Több csónak elsülyedt. Nekem is sokat kellett kimernem. A helyen mártogattam a gumihallal. Semmi. Először ujjbeggyel, később piros fonallal figyeltem a kapásokat. Két pontyom elment, mert sikerült akadót fogniuk. Sok kapást elrontottam. Rengeteg gyerek volt a parton. A halőrök motorcsónakáztatták őket!'

Elég kialvatlan voltam.

Üdv:
Endre

Szervusztok!

Borbáth Erna ismét gyűrűzött a vásárhelyi kubikokban!!
Biciklivel mentem ki. A nagy tavon sok dankasirály volt. Az úszó szigeten gólyatöcsöket figyeltem meg. A magaslesnél összefutottam Molnár Ádámmal. A havasi sarlósfecske megfigyelésről beszélgettünk. Erna később jött, viszont Bálint Gabi hamarabb befutott. Segítettem széthúzni a hálókat. Éppen belerepült egy zöldike a hálóba, így végre, hosszú idő után ismét gyakorolhattam a madár kiszedést.

Szervusztok!

A NEOWISE üstökös lefényképezésének kudarca miatt, kíváncsi voltam, hogy a Nikon P 900 fényképezőgépel mennyire lehet a sötét eget fotózni.
Sok beállítást próbáltam, de rá kellett jönnöm, hogy ez a gép nem csillagászatra való. A nagy érzékenységű fotózáskor a két legfényesebb bolygó (Jupiter, Szaturnusz) éppen csak megjelent. A kép természetellenesen fényes lett.

A gép 'Holdfotózás' funkcióját is kipróbáltam, de nem voltam tőle elragadtatva.

Eddig a legjobban, a csillagászati távcső szemlencséjére szerelt okostelefon vált be.

Szervusztok!

A nagy hőség ellenére kijártam horgászni. Reggel még elviselhető, de délután már durva a helyzet.
Szerencsére árnyékban vagyok az idő 90%-ban, de a mártogatás során - értelemszerűen - nem.

Horgásznaplóm bejegyzései:
- 2020. 07. 22.
'A csónakkikötőben és a sziget felőli részen mártogattam, a gumikesztyű keszeggel. A meggörbített műhal élethűen mozog. A helyen fenekeztem. Ujjbegy kapásjelző volt. Egy jó pontyom elment. Kiakadt a horog.

Szervusztok!

Anitával és Lacival kimentünk üstököse vadászni.

Először a Bodzási úton, majd a Rárosi úton próbálkoztunk. Ez utóbbinál sikerült végül megpillantani az üstököst. Még a kis távcsőben is igen halvány volt. A hely erősen fényszennyezett kategóriába tartozott. Fényképezni nem tudtam.

A csatolt képet a Csillagászat.hu portálról vettem: https://www.csillagaszat.hu/a-het-kepe/a-tavolodo-neowise-ustokos/. A kép készítője Piriti János.