Spektív Blog: 2017. június

Még régebbiek

Spektív hírei - 2017. június

A horgásznaplóm bejegyzése:

'Későn mentem ki. Először műléggyel mártogattam. Semmi. Pedig volt rablás. Egy pontyom elment, mert összeszedte a hínárt. Elkapott egy zivatar is. Láttam barna kányát! Kenyérre nem volt kapás.'

A naphoz hozzátartozik, hogy Patócs Sándorral is találkoztam. Ő egy 33 cm-es potykát fogott, ami még mindig alatta van a méretnek. Szép keszegeket és törpéket is fogott.
A temérdek kis pontytól nem lehet horgászni! Hol vannak a szép keszegek?

Üdv: Endre

Szervusztok!

A nagy hőségben sem szűnt meg a vágy arra, hogy egy kicsit madarásszak. Most a szennyvíztisztítóra esett a választásom. Viszonylag közel van és nyáron nem nagyon szoktam ránézni, inkább a téli madarászatok célpontja szokott lenni.

A bejárt útvonal:

Láttam sok házi galambot, fekete rigót, 3 kakukkot, 2 vörös vércsét, sok csókát, több örvös galambot, fehér gólyát, 2 tövisszúró gébicset, több füsti fecskét, molnárfecskét, sarlósfecskét, barna rétihéját, egerészölyvet, 2 erdei cankót, tőkés récét a 8 fiókájával, sok seregélyt, kis fakopáncsot, fácánt, cigánycsukot.

Szervusztok!

A mai napon ismét kimentem az Élő-Tiszára a kőlábakhoz. Reméltem, hogy a nagy tiszavirágzást el fogom kapni.

Az előző helyről fotóztam ismét. A víz apadt. Sajnos csak távolabb volt nagy mennyiségű kérész. A vízparton elég sokan voltunk. A kanyar felső részénél is megpróbáltam lejutni a vízpartra, de előbb meg kellett várnom, hogy az ott levők kijöjjenek. Sajnos a virágzás már ekkora lecsengett.

A fotózásnál a gépet záridő előválasztásra állítottam, az ISO automatán volt.

Szervusztok!

Az ókori bölcs mondás szerint egy dolog van a világon ami állandó ..., a változás. Majd fél évszázad telt el az életemből, hogy végre láthattam a Tiszát virágzani.

Idén a második próbálkozásom volt ez a mai nap. Az első próbálkozásom teljes kudarc lett volna, ha más állatokat nem figyelhettem volna meg. Mind a két alkalommal összefutottam Lencse Ferivel.

A mai napon - az előző kudarcos nap tapasztalatai alapján - délután 18.00 órakor indultam el bicajjal.

Szervusztok!

Ma ismét megpróbáltam a horgászatot. A horgásznaplóm bejegyzése:

'Hajnalban mentem. A helyen sűrű hínáros van. Az alja érdes tócsagaz. A két bedőlt fa között horgászom.. Sok a balinrablás. Az Allround botom túl puha a helyhez. Le kell majd cserélnem.'

A zsákmány legfőképpen kis pontyokból állt:

Azért volt egy szép kárász és két búzakeszeg, meg egy törpicsek és legvégül még egy kis ponty.

Sajnos a halak betegek. Sok köztük a sérült.

Szervusztok!

Kosztolányi Laci szólt, hogy péntek délután gyöngybagoly fiókákat gyűrűz az egyesület. Kérdezte, hogy kimegyek-e. Lehet ilyet kihagyni?

A bejárt útvonalat most nem tüntetem fel, az odúk biztonsága és zavartalansága érdekében.

Laci először értem jött a Ford Tranzittal. Utána együtt kimentünk Dórikáért a lovastanyához. Ezután következett Mónus Anita. A csapat utána teljes gázzal robogott a szentesi úton a városhatáron túlra.

Amikor a főútról lefordultunk, Laci mondta, hogy Szenczi Katiékat látta elsuhanni.

Szervusztok!

A tegnapi kellemes hangulatú kiruccanáson felbuzdulva, úgy határoztam, hogy a mai napon is kimegyek. Előzőleg a Pap ere felé mentem volna, de a hirtelen felsütő nap hatására, inkább a Kása erdőt választottam.

A bejárt útvonal:

A Kása erdő melletti kis csatorna végénél megálltam. Végignéztem a víz szalagját, de érdekeset nem láttam. Azonban közvetlenül alattam-előttem egy házi rozsdafarkúra figyeltem fel. Később kiderült, hogy egy egész kis családról van szó.

Szervusztok!

A borongós, felhős időben kimentem a bodzási úton a paléi területre.Vittem magammal távcsövet, GPS adatgyűjtőt, hangvevőt.

A bejárt útvonal:

Elbicajoztam a Dél-Alföldi lovasudvar nádasához is.
Látott fajok:
Mezei veréb---2 db
Barna rétihéja---3 db
Füsti fecske---5 db
Barna kánya---1 db
Fekete rigó---1 db

A tenyésztelep mögött, egy őzike jött ki elém, az útra. Egy darabig néztük egymást, majd őkelme átkocogott a túloldalra.
A paléi telep előtti erdőben is voltak madarak:

Szajkó---1 db
Kakukk ---1 db
Széncinege---1 db

A volt tenyésztelep mögött bevezető földúton egy tövisszúró gébicset láttam.

Szervusztok!

Nagy nehezen végre elindult az idei horgászszezon. A horgászcsónakkal rengeteg bajom volt. Most talán jó már.

Először az új műlegyes mártogatással próbálkoztam. Sok volt a rablás a közelben, de kapásom nem volt.

Utána hagyományos úszózás következett. A csali APU-féle kukorica volt.

Óránként jött egy-egy pici ponty. Mivel tilalmi idő is van és kicsik is voltak, visszaengedtem őket.

A naplóm bejegyzése:

Az emelgetős műcsalival kezdtem. Nem volt rá kapásom, bár a közelbe sok balin rablás volt.

Szervusztok!

Kedvem támadt megnézni, hogyan halad a szegedi útnál a "nagy" felüljáró építése. Mekkora tájkép rombolást okoztak ezek a köcsögök.

A bejárt útvonal:

Kifelé tekerve bekukkantottam a Kása erdőbe is.

Itt látott fajok:

Széncinege---3 db
Sárgarigó ---2 db
Örvös galamb---2 db

A Kishomoki részen haladtam, amikor egy nagy kócsag "úszott" át előttem.

Az építkezésnél leírhatatlan állapotok vannak. Alig tudtam kivergődni a tavakhoz.

A hátsó tónál alaposan körbenéztem, miközben a hátam mögött a tömeg őrjöngött a vízisípályán.