Spektív Blog: 2018. május

Még régebbiek

Spektív hírei - 2018. május

Szervusztok!

A szokásos heti horgászatra mentem ki Mártélyra. Sajnos siralmas lett az eredmény. Egy halat sem sikerült fognom.

A horgásznaplóm bejegyzése:
'Az odúk ellenőrzése miatt később kezdtem. Először a kis Germina bottal és a balinos halléggyel mártogattam. Rablás volt, kapás nem. Többször beakadtam, de a szabadító működött. A helyen nagyon kevés, de határozott kapások voltak. Azonban nem akadt egy sem. Nem tudom hol a hiba.'

A helyen hattyúkat, szürke gémet, tőkés rucákat, bakcsót láttam.

Szervusztok!

A kopáncsi erdő után már csak a mártélyi odúk voltak hátra.

A 15. odúban 5 fióka és 3 tojás volt.

A 16. odú üres volt. Kitakarítottam.

A 17. odúban fészekanyag volt. Kitakarítottam.

A 18. odú üres volt.

A 19. odúban fészekanyag volt. Kitakarítottam.

A 12. odú üres volt.

A képek:

Üdv: Endre

Szervusztok!

Esedékessé vált, hogy elvégezzem a második Odú felmérést is. Így felkészültem és neki vágtam. Sajnos kellemetlen meglepetés is ért.

A bejárt útvonal:

Vittem magammal távcsövet, GPS adatgyűjtőt, hangvevőt, fényképezőgépet, egyéb dolgot (nagyító, tájoló, engedélyek, óra, telefon, fajhatározó).
Mint látható, a bejárt útvonal igen tekergős. Az első szakaszban megtaláltam minden odút, de a másik oldalon igen megjártam. Az 5.és 7.

Szervusztok!

Az előző horgászaton felbuzdulva ismét a szokott helyen kergettem a halakat.

Horgásznaplóm bejegyzése:
'A helyen egy elpusztult hal volt. Az érdes tócsagaz nagyon sűrű. Az elején rengeteg kapást elrontottam. 11 óra után sikerült fognom. Szürke gémet, récét, hattyúkat, bakcsót láttam. A csónakot a mólóhoz kötöttem.'

Az elején majd a guta ütött meg, hogy határozott kapásoknál sem tudtam megfogni a tettest. Alighanem a tegnap esti késő fekvés lebutította a válaszidőmet.
A hőség hatalmas volt és szakadt az arcomról a víz.

Szervusztok!

Kosztolányi Lacival megcsináltuk a Mindennapi Madaraink Monitoringja felmérést hétfőn. Reggel 7 óra előtt indultunk nem sokkal.

Meggyűlt a bajunk az úttal, még a felmérés legelején. Ki tudja miért, de a 'Nagy Elkerülő Út Projekt'-ben idióták dolgozhattak. A széles földúton keresztül vezettek egy csatornát, így egy másik helyen kellett a bicikliket a csatornán átvinni.

A felmérés első szakaszán, a nyárfás erdőben, rengeteg seregélyt láttunk.

Szervusztok!

Lacival együtt odúkat ellenőriztünk. A saját odútelepeit vettük végig, a V.T.E. odúkkal nem foglalkoztunk.

Először a házánál néztük a felhozatalt. Utána elmentünk a Kertvárosi óvoda melletti parkhoz, a Művésztelep következett, később a Kőfal alatti telephez, majd a Kossuth térre. Legutoljára hagytuk a Hódtói kis erdőt.

Mindennel találkoztunk. Voltak éjszakázó helyek, fülbemászó bogarak és hangyák telepei, pókok. Voltak fészekanyagos, tojásos, fiókás (mezei veréb, széncinege) odúk is.

Szervusztok!

Kimentem horgászni. Kíváncsi voltam, hogy a víz milyen most. Sajnos a mólók még nem készültek el, így a holtág Foki részén horgásztam.
A horgász naplóm beírása:

'Élénk volt a szél. Sok kapást elszúrtam. Az érdes tócsagaz sok volt. A pontyokon fekélyes foltok voltak. Láttam barna kányát is. Kézben tartott bottal fenekeztem.'

Kellemesen éreztem magam, mintha a szúnyog is kevesebb lett volna. Sajnos a meleg az elég nagy volt. A víz mélysége 1.7 m, a hőfoka 21 Celsius volt.

Üdv: Endre

Szervusztok!

Kimentem a kubikokba, hogy Kosztolányi Laci felkérésének eleget tegyek és segítsek az egyesületi madárgyűrűzésben.

Korán kiértem, de Kádár Zsanett már kint volt. Meglepődve vettem tudomásul, hogy rajtunk kívül még senki sincs kint. Befelé jövet találkoztam Szűcs Petivel és a fiaival. Csodálkoztam, hogy a 8 órára meghirdetett programból 8 órakor még semmi nem volt meg. Lassan kezdtek szivárogni az emberkék. Kosztolányi Laci, Molnár Ádám, Győri Zoli, a Verseczki család, stb.

Szervusztok!

Elvégeztem a második, tavaszi M.M.M. felmérést.

A bejárt útvonal a szokásos volt.

A kitöltött terepnapló lapjai az alábbiak:

A pontokon megfigyelt fajlisták a következők:
útközben:
füsti fecskék, cigánycsukok,dolmányos varjú, barna kányák.

5. pont:
fülemüle 1, sordély 1, fácán 1, tengelice 1, mezei pacsirta 1

10. pont:
tőkés réce 1, mezei pacsirta 1, tövisszúró gébics 1, sárga billegető 1

4. pont:
vadgerle 1, fülemüle 1, mezei pacsirta 1

Szervusztok!

Mártélyon még mindig nem tudták összeállítani a csónak kikötő mólókat, pedig már május van, a szezon közepe. Bezzeg a mólódíjakat beszedik egész évre! Rablóbanda!

A csónakot az önkormányzati rendelet alapján, nem szabadna a parti fákhoz kötni, de akkor még is hova?

Az előző horgászhelyemen, amit egy hete használtam, már ültek. Így egy 'lukkal' feljebb eveztem és kötöttem ki. Az idő napfényes volt, de élénk széllel. A csónak rögzítő karókat többször is felszedte a hullámzás, míg rájöttem, hogy jobban járok, ha sokkal lazábbra és hosszabbra hagyom a kötelet.

Szervusztok!

Ez az év is elég nehezen indult. Először a csónak festése, kezelése, majd a hirtelen áradás hátráltatta a horgászatot. Most a szezonkezdetén pedig a hatalmas szúnyog hadsereg okoz gondot.

Horgásznaplóm bejegyzései:
- 2018. 03. 14: Mártély/ Metripond lépcső
Erős, hideg szél, eső is. Néha elállt. Ellenőrzést kaptam. A bekarikázást elfelejtettem. Néhányan horgásztak. Kapás sem volt. Váltottam 4-es horogról 12-esre. Semmi.