Spektív Blog: 2018. július

Még régebbiek

Spektív hírei - 2018. július

Szervusztok!

A borult, esőre hajló idő ellenére, ismét kísérletet tettem a nagy pontyokkal való küzdelemre.

Horgásznaplóm bejegyzése:

'Sok a kagylódög. A borult időben sok a rablás. Mártogattam gumikukaccal. Semmi. Elsőnek mini ponty jött. Kevés, óvatos kapás. Az új úszót próbáltam. A 2-es horoggal pici keszegek is jöttek! A jó pontyot (1db, 1.6 kg, 37 cm) az akadókból bogoztam ki. Szép volt. Egy jó dévér a horogról elment.A viharos szelet a helyen nem éreztem.'

A mai újságban olvastam, hogy az úszást, fürdést megint megtiltották a mártélyi holtágban, mert sok a kék alga és a cianobaktérium a vízben.

Üdv: Endre

Szervusztok!

Kosztolányi Lacival egy nagyobbacska bicajtúrát terveztünk hétfőn délelőtt.

A bejárt útvonal:

Mandula utca - Kishomok - Suncity tavai - Kopáncsi ülepítők - Kopáncsi erdő - Bodzási út - Körtvélyes - Mártély - Körtvélyes - régi tiszai út - Paléi terület - haza
A homokbánya tavaknál megfigyelhettünk néhány tőkés récét. Sikerült a búbos vöcsköt a fiókájával lefotózni. A gyurgyalagos dombnál láttunk néhány gyurgyalagot, szürke gémet, tövisszúró gébicset és vadgerlét is.

A következő célpont a kopáncsi ülepítők voltak.

Szervusztok!

A halkergetésben nincs sok szerencsém.

Horgásznaplóm bejegyzése:

'Sok a haldög! Gumi kukaccal, gumi hallal pergettem. Semmi. Sok a rablás. Balinok, part mellett valami nagyobb. Kevés, óvatos kapás. Többször beakadtam. A durvább felszerelés nem vált be eddig.'

A halak többször megtéptek, ezért jóval keményebb cuccal dolgoztam. Így viszont nagyon kevés kapás volt és hal sem lett.

Erre mondják: ' Majd kiforrja magát a dolog.'

Üdv:
Endre

Szervusztok!

Ismét megpróbálkoztam az ÓrGiPo-val, azaz az Óriás Giga Ponty megfogásával. Sikertelenül.
Horgásznaplóm bejegyzése:
'A hely előtt pergettem. Semmi. A gumi cuccokat próbáltam. Sok a rablás. Az úszósra lehelet kapások voltak. Egy ponty szakított. Utána törpék jöttek. Később két pici ponty. Megpróbálok erősebb cuccal pontyozni. A fában a nagyobb halak megszakítanak. '

Az óvatos kapások miatt, nagyon érzékeny úszóval próbáltam elkapni a halakat.

Szervusztok!

A hétvégi séta kedvet csinált hozzá, hogy egyedül is körbenézzek Körtvélyesen.

A bejárt útvonal:

A sötétebb csík az útvonal, a sárga szín a városhatárt jelzi.
A paléi sertéstelep után bementem a földutakra. Egészen kitekertem a régi tiszai útra. Ezt követően Körtvélyesre bicajoztam. A gátőr házánál lementem a holtághoz. Később a töltésen a Bodzási útra mentem. Utána haza.
Vittem magammal távcsövet,GPS adatgyűjtőt,hangvevőt,fényképezőgépet.

Szervusztok!

Jeleztem Mónus Anitának, hogy amikor a mentett egerészölyvet elengedi, akkor szeretnék ott lenni, hogy lefotózzam.
Anita vasárnap délután jött értem. Össze akarta kötni a kellemest a hasznossal, így Lego kutyát is megsétáltattuk volna utána. Kosztolányi Laciék is jelezték, hogy szeretnének ott lenni, de ők biciklivel jöttek ki a gáthoz Gabival. Később kiderült, hogy Anita barátnője, Újvári Edina is jönni fog velünk.

Így szép számmal voltunk jelen az elengedésnél, sőt még egy alkalmi érdeklődő is feltűnt.

A madár először csodálkozva ült a fűben, majd néhány perc után szárnyra kapott és levitorlázott a töltés tetejéről.

Szervusztok!

A szokásos heti, szerdai horgászat helyett, csak szombaton tudtam kimenni Mártélyra.

A horgásznaplóm bejegyzése:
'A holtágban kék alga és cianobaktérium van.Több hal tetemet láttam. A helyen mártogattam. Semmi. A fenekezőre volt egy szakításom. A horognál szakadt. Az egyik törpe ismét elpusztult. Mélyre nyelt. Több beakadásom is volt. Mások is szalajtásokról beszéltek. '

A meleg igen nagy. Állandóan folyik rólam a víz.