Spektív Blog: 2020. november

Még régebbiek

Spektív hírei - 2020. november

Horgásznaplóm bejegyzése:
'Biciklivel mentem ki. A gumicsónakot használtam. A szokott műcsalikat használtam. Semmi. Egy fickó harcsát akasztott, finom,süllőző cuccal. Nem tudom, hogy sikerült-e kifognia. Sokan volltak.Három parti pergető is dobált.'

Üdv:
Endre

Szervusztok!

Végre valahára a gumicsónak használata jól megy. A betonlépcsőknél iszapfürdő nélkül is vízre tudtam tenni.
Horgásznaplóm bejegyzése:
'A gumicsónak kézi kocsija tökéletesen működött. A Metripond lépcsőnél lett ki- és berakva. Az idő gyönyörű volt. Sokan voltak kint. Kapásom nem volt. A Sárgástól a Hédi mólóig pergettem oda-vissza. Sok daru, lilik, hattyú, kormorán volt. Az etetőn is nagy forgalom volt. Reggel és késő délután köd volt.'

Sajnos a csukák nem voltak kíváncsiak a műcsalijaimra.

Szervusztok!

Szombaton, reggelizés előtt vettem észre, hogy a szomszéd ház tetején egy karvaly üldögél.

Megpróbáltam a fotózást, de a fényviszonyok nagyon rosszak voltak és a madár úgy helyezkedett el a tetőn, hogy az ablakunk közelében levő fenyő ágai között tudtam csak lencsevégre kapni.

Sajnos nem sokáig maradt a karvaly.

Üdv: Endre

Szervusztok!

Kosztolányi Lacival megbeszéltük, hogy kimegyünk Kék tóba.
Laci felesége, Gabi is kijött velünk. A Rárósi út nem lett jobb az eltelt időszakban. Tele volt kátyúval és munkagépekkel. Néha akkorát zökkentünk a kocsiba, hogy a levegő is bennem akadt. Természetesen a járványszabályoknak megfelelően, szájmaszkot és önszorgalomból gumikesztyűt is viseltem.

Sajnos Anita nem tudott velünk jönni, mert egy kollégája elkapta a Covid-19 vírust és félt, hogy tovább adja nekünk.

Szervusztok!

Az előző napi kiruccanáson felbuzdulva, vasárnap délután is kimentünk.
A bejárt terület azonban, a Lúdvári gátszakasz közelében volt. Abban reménykedtünk, hogy sokkal kevesebben lesznek. Így is volt. Anita aznap csak Lego kutyát hozta ki, Léda otthon maradt.

Sokkal kevesebb madarat láttunk. Egerészölyvek, libák, szürke gémek, harkályok, cinegék, kormoránok kerültek a távcső végére.

Lementünk a Tiszához is egy szakaszon, ahol a munkagépek álltak.

Szervusztok!

Mónus Anitával megbeszéltem, hogy kiugrunk Körtvélyesre egy kis madarászatra.
A vírusjárvány közepette az elővigyázatosságról sem feledkeztem meg, mert a kocsiba szállás előtt felvettem a szájmaszkot és a gumikesztyűt is. Kint a terepen a távolságtartási szabályoknak is eleget tudtunk tenni.
A gáton nagyon sokan voltak, de bent a saras területeken már jobb volt a helyzet.

Láttunk egerészölyvet, több nagy kócsagot, dankasirályt

Szervusztok!

Tovább próbálkoztam a gumi csónakos horgászattal. A tapasztalatok:

-2020. 11. 04. Mártély

A Hédi molótól a Foki molóig pergettem. Sokan horgásztak, így a sziget felőli akadókat vettem sorba. Az úttörő táborral szembeni akadókban, egészen partszélen, 2 kapásom volt, rézkörforgó+piros gumihal, illetve rézkörforgó+twister csalikra. Nem lettek meg.

- 2020. 11. 11. Mártély

A gucsó kerék rúdja eltört. Vsarudat kell a keresztvasba tennem. A parton, a Héditől a strand végéig pergettem, de halat nem fogtam.

Szervusztok!

A kuvikok (így többes számban) remek fotó témát nyújtottak és nem is kellett messze mennem, ebben a vírusfertőzéses időszakban.
A téma azonos volt, de a megvilágítási körülmények igen változóak. Azt figyeltem meg, hogy amikor a háttér egynemű, közel azonos fényesség intenzitású volt, akkor jöttek ki legjobban a téma részletei.

A szúnyogháló okozta torzítással nem tudtam mihez kezdeni, mert ha kiülök az erkélyre, a téma tovaszáll.

Szervusztok!

A fa ladikot kivettem, helyette a gumi csónakot használom. Lassan kezdi magát kiforrni a használata. Egyre több tapasztalatom van róla.

Horgásznaplóm bejegyzései:

- 2020. 10. 27:

A gumi csónak vaslemez hogonyait is kivittem. Jól működtek. Az új, rézlemez villantókat is kipróbáltam. Nagyon jól dobhatók. Rengetegen voltak kint. Kapásom nem volt. Hazafelé a gucsó kereke kilazult. Újra kellett felraknom. Nagyon elfáradtam.

- 2020. 10. 28:

A gumi csónak használata egyre jobban megy.